Opis produktu
Praca jest poświęcona zagadnieniu kształtowania się stóp zwrotu z akcji na rynkach wschodzących Polski i Brazylii. Zastosowano w niej holistycznie podejście do tematu. Oprócz czynników tradycyjnie uznawanych za ważne z punktu widzenia finansów neoklasycznych sprawdzono, w jakim stopniu czynniki behawioralne (pochodzące także z rynku amerykańskiego) oddziałują na stopy zwrotu z akcji.
Ważnym elementem opracowania są empiryczne testy modeli stóp zwrotu – zarówno klasycznych, jak i wzbogaconych o zmienne behawioralne oraz makroekonomiczne. Całości towarzyszy bogaty przegląd literatury dotyczącej rynku kapitałowego i najnowszych badań z zakresu finansów behawioralnych.
Komentarze
Spis treści
Wstęp 7
Rozdział 1. Finanse tradycyjne i behawioralne 17
1.1. Tradycyjna teoria portfelowa 17
1.1.1. Model CAPM 21
1.1.2. Hipoteza rynku efektywnego 22
1.1.3. Krytyka Rolla i teoria arbitrażu cenowego 24
1.2. Finanse behawioralne 26
1.2.1. Teoria perspektywy 27
1.2.2. Inne teorie behawioralne 35
1.2.3. Granice arbitrażu i irracjonalność inwestorów 40
Rozdział 2. Modele stóp zwrotu i metodyka ich testowania 45
2.1. Metody testowania modeli stóp zwrotu z akcji 46
2.1.1. Analiza czynnikowa 48
2.1.2. Określenie atrybutów (charakterystyk) spółek 48
2.1.3. Określenie czynników 54
2.1.4. Określenie portfeli jako czynników modelu 55
2.2. Wybrane neoklasyczne modele stóp zwrotu z akcji 58
2.2.1. Modele wieloczynnikowe bazujące na zmiennych rynkowych 59
2.2.2. Modele bazujące na czynnikach makroekonomicznych 70
2.3. Wybrane modele uwzględniające sentyment inwestorów 76
Rozdział 3. Zmienne kształtujące stopy zwrotu z akcji 96
3.1. Metodyka i zakres badania 96
3.2. Czynniki wpływające na stopy zwrotu na rynku polskim i brazylijskim 100
3.2.1. Charakterystyki spółek 101
3.2.2. Wrażliwości spółek 112
3.3. Testy wybranych modeli stóp zwrotu na rynkach wschodzących Polski i Brazylii 138
3.3.1. Modele wieloczynnikowe bazujące na zmiennych rynkowych 139
3.3.2. Modele wieloczynnikowe wzbogacone o pozostałe czynniki: makroekonomiczne i behawioralne 145
Zakończenie 157
Bibliografia 163
Komentarze
Opinie
Na razie brak recenzji produktów.