element strategii komunikacji, w ramach której firma przekazuje wsparcie twórcy, organizacji lub instytucji w sferze kultury, pozwalając jej na osiągnięcie pewnego celu (np. organizację festiwalu), a sama korzysta na tej afiliacji poprzez kreowanie własnego wizerunku i podnoszenie świadomości odbiorców o własnych markach i produktach.

To forma współpracy, która służy osiąganiu obopólnej korzyści przez sponsorującego (najczęściej przedsiębiorstwa prywatnego) oraz sponsorowanego (wspieranej organizacji kulturalnej). Sponsoring kultury należy najczęściej do strategii promocyjnej przedsiębiorstwa, ale bywa również uznawany za element społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

Czytaj więcej na blogu Kultura się Liczy!, m.in.:

Nie gorsi od Zachodu - o sponsoringu kultury w Europie

One Size Fits All? O amerykańskich zwolnieniach podatkowych w kulturze

Sponsoring kultury à la française

Dotować czy zachęcać? – o grantach uzupełniających w kulturze

A także w zakładce Prawo